Leültél? Pörögj fel újra!

Ha úgy érzed, elkedvetlenedtél, elillant a lelkesedésed, és az egész életedet csak egy legyőzendő feladathalomnak érzed, neked szól ez az 50 apró trükk, amivel visszacsalogathatod a motivációt a mindennapjaidba!

  1. Hunyd le a szemed, és képzeld el, ahogy eléred a céljaidat. Azt hiszed, nem működik? Próbáld ki, nem kerül semmibe!
  2. Csinálj valamit, amit még sosem tettél. Egyedül moziba menni vagy piacon lángost enni? Itt az idő!
  3. Sétálj egy nagyot, és hagyd, hogy a természet rendezze gondolataidat.
  4. Írd össze a feladataidat. Továbblendít, amikor kihúzhatsz egyet, mert elvégezted.
  5. Aludj többet. Az alváshiány megcsapolja a motivációt.
  6. Igyál egy csésze kávét, a hirtelen löketért. Élvezd minden cseppjét!
  7. Kezdj el mozogni. Magadra fogsz találni!
  8. Haladj apró lépésenként. Nem kell mindennek a kimenetelét már a legelején látnod. Egy nap, egy lépés.
  9. Rázd föl magad az álomkórból egy langyos zuhannyal.
  10. Találj ki magadnak egy bónuszrendszert, hogy legyen, ami motiváljon, ha lankadnál.
  11. Ha olyat kell csinálni, amihez nincs kedved, hallgass ritmusos zenét. Ez átlendít a holtponton.
  12. Ess túl a nehezebb feladatokon korán reggel. A nap hátralévő részében a többit könnyedén el fogod végezni.
  13. Készülj el időben, hogy ne kelljen kapkodni. Ha elúszol a feladatokkal, könnyű elveszíteni a lelkesedést.
  14. Erőltesd. Ahhoz, hogy elvégezz valamit, néha a határaidat kell feszegetni.
  15. Ne add fel! Acélozd meg az akaraterőd!
  16. Váljon szokásoddá, hogy motiválod magad. Ne csak állásinterjúra, vizsgákra és megjelenésekre vértezd fel magad. Új recept kipróbálása, gyerekbútor megtalálása? Annyi apróság van, ami motiválni tud.
  17. Jelölj ki határidőt. Minél közelebb van, annál motiváltabb leszel, hogy haladj a munkával.
  18. Koncentrálj! Nagyon fárasztó, ha egyszerre különböző szituációkban kell helyt állni. Hagyj fel a feladatok párhuzamos teljesítésével, fókuszálj egyre, de arra nagyon. Aztán jöhet a következő.
  19. Hívd el egy barátod, ha egyedül kellene menned valahova, de társaságban jobban érzed magad.
  20. Tegyél rendet otthon és a munkahelyi asztalodon. Rendetlenségben valahogy elillan a jó kedv, és megakad a haladás.
  21. Ne aggódj, hogy képes vagy-e rá. Így nagyobb bátorságod lesz belevágni egy új kalandba.
  22. Étkezz helyesen. A tested és az elméd meghálálja, ha jó gondját viseled.
  23. Pihenj, hogy legyen időd feltöltődni.
  24. Felkelés után csinálj valamit, ami kedvedre való. Ha ez forró csokit, a könyvedből pár oldal elolvasását és egy kényeztető fürdőzést jelent, legyen az!
  25. Oszd meg másokkal a terveidet. Ez elköteleződést jelent, és késztet arra, hogy megvalósítsd őket.
  26. Ha elszontyolodsz, tegyél úgy, mintha motivált lennél, és egy idő után az is leszel.
  27. Koncentrálj arra, ami jó! Ilyen hozzáállással nagyobb kedvvel vágsz bármibe.
  28. Engedj be sok-sok természetes fényt! Húzd el a függönyt, tárd ki az ablakot, hadd áramoljon be a friss levegő. Csodákra képes!
  29. Készíts egy forgatókönyvet a fejedben, vagy akár írd le, hogyan jutsz el a célodig. Így könnyen szem előtt tudod tartani a lépéseket.
  30. Bíztass másokat, és rosszabb időszakaidban vissza fogod kapni. A kedvesség körbejár.
  31. Ne hasonlítsd magad másokhoz, mert az könnyen elveheti a kedved. Legyél tisztában a képességeiddel, és inkább magadnál akarj minden nappal jobb lenni.
  32. Ne veszítsd el az izgatottságot. Keress újdonságokat, vállald az ismeretlent, lépj ki a megszokásból!
  33. Ha valami nem sikerült, szedd össze magad, és folytasd az utad. Ne hagyd, hogy kisiklasson, elvegye az önbizalmad és a lelkesedésed. Ne dagonyázz, hogy mi és miért történt, hogyan lehetett volna más. Itt vagy, innen kell továbblépni.
  34. Fogj egy füzetet, és írd le a terveidet, érzéseidet, ötleteidet. Legyen mindig nálad, az inspiráció bármikor utolérhet!
  35. Olvasd olyan emberek életútját, akik motiválnak, akikre felnézel.
  36. Vannak a TV-ben, interneten motivációs műsorok, videók. Néhanapján keress rá!
  37. Firkálj motivációs idézeteket cetlikre, és tűzd ki őket olyan helyre, ahol gyakran rápillantasz. Tükör, fal, asztal, hűtő, bárhol jó.
  38. Önkénteskedj! Sok féle embert, sorsot fogsz megismerni, és hálás leszel, hogy neked a saját életed jutott. Motiválni fog, hogy a körülményeidből a legtöbbet kihozd.
  39. Ha rossz élmény ér napközben, ne hagyd, hogy végleg tönkretegye a hangulatod. Megtörtént, próbáld elfelejteni!
  40. Öltözz csinosan! Magabiztosságot ad, ha jól érzed magad a bőrödben.
  41. Írd le, hogy minek örülsz a jelen helyzetedben! Ha pozitív dolgokra gondolsz, motivált leszel, és várod, hogy mit tartogat neked az élet.
  42. Húzós időszak után adj magadnak időt, hogy értékeld és kiélvezd azt a jóleső érzést, amit a feladat teljesítése jelent.
  43. Ne feledd, jobb, ha belevágsz valamibe és nem sikerül, mintha meg sem próbálod, és bánod az elúszott lehetőséget.
  44. Bíztasd önmagad! Ha kell, állj a tükörrel szembe és beszélj.
  45. Koncentrálj teljes gőzzel arra a feladatra, ami a szíved csücske. A többit végezd el tisztességesen, de ne tedd rá a lelked.
  46. Tudd, hogy mindenért meg kell küzdeni, semmit nem adnak ingyen!
  47. Valóra tudod váltani az álmaidat, valóra tudod váltani az álmaidat, valóra tudod váltani az álmaidat!
  48. Írj egy reális 5 éves tervet! Hol vagy, ki vagy, mit csinálsz, kik vesznek körül. Tedd ki látható helyre, hogy emlékeztessen az előtted álló útra!
  49. Próbáld ki az 50/10 szabályt. 50 perc munka, természetesen telefon, Facebook, emailek, TV nélkül, aztán 10 perc aktív pihenés. Kávé, séta, guggolás, beszélgetés, alma vagy rágcsa. Sokkal tempósabban fogsz így haladni!
  50. Találj egy örömforrást, ami kikapcsol és boldoggá tesz! Főzz, rollerezz, írj vagy olvass! Ez a te időd, megérdemled, hogy jól érezd magad!



Kim Karr
Könyvheti programunk!